Jasper in wildlife

26 juni 2013

Hoi allemaal, we zijn inmiddels in Jasper we hebben gister na een heerlijk ontbijt,en een gezellig gesprek met een koppel Engelse een reis van dik zes en een half uur gemaakt. Van Savona waar we twee nachten hebben geslapen, gewandeld en gewinkeld,naar Jasper in de Rocky mountains we voelen het als thuis komen even leven in de wildernis,en ja na een mooie tocht worden we al opgewacht door een elk een pracht dier zo maar langs de weg. Later een hele groep.We kozen er nu voor om na al die luxe 6 nachten te verblijven in een echte blokhut klein knus en gelegen aan de Atabasca rivier, en hier scharrelt van alles om de blokhut heen wat wilde dieren betreft, overal hangen waarschuwingen grizzlybeer en Zwartberen  actieve aanwezig opletten dus, zie foto. We hopen ze te zien op veilige afstand.Gisteravond troffen we bij toeval de mensen die we op de Century als tafelgenoten hadden ze komst uit Australië, dus dat werd een gezellige avond met te veel wijn.Vanmorgen zijn we in de Miete hotsprings geweest om te kuren het is bron water dat met 43 graden word opgepompt heerlijk warm is dat, het weer is nog steeds veel zon, zo 23 graden en het gaat warmer worden.we genieten van elk moment hier ook weer en in de avond is een hutje met openhaard wel erg knus.Morgen gaan we naar de angel glaceer om er te wandelen we melden ons weer eens li