Beren rond om ons heen

28 juni 2013

Hoi allemaal weer even een berichtje uit Jasper, de afgelopen twee dagen hebben we. Als geweldig ervaren, gister zijn we naar een gletscher geweest maar konden niet dichtbij komen het ijs viel er met stukken af te gevaarlijk.Maar wel zagen we er een veelvraat lopen veraf maar wel te zien. Op de weg terug zagen we in de wegberm een bruine beer met twee kleintjes spelen geweldig, we zetten de auto aan de kant en bekijken alles van dichtbij ik wilde er niet meer weg.even later verder op een jonge grizzly,als we geen foto,s hadden gemaakt geloofde je het zelf niet.dus deze dag kon niet meer stuk als zovele dagen,gister avond aan de open haard genoten we er nog van na dit was prachtig en in tegenstelling tot walvissen laten beren zich op foto zetten ,en duiken walvissen net weg. Filmen lukt gelukkig wel,vanmorgen zijn we naar Rob Mountain gegaan. Een mooi wandelgebied,er stonden wat auto,s aan de kant van de weg dus even kijken, en wat zien we twee kanjers van Grizzlys twee volwassen mannen wat zijn ze groot zeg ze eten gewoon door en letten niet op ons,maar ineens gaat er een zo de weg over.Als die kwaad wilde maakte we geen kans zo snel en gespierd zijn ze.Maar gelukkig wil hij alleen maar hoog gras eten en veel eten.Even later rijden we langs een meeren En zien nog een beer. EN op de weg naar onze blokhut een kanjer van een zwarte beer. We genieten van alles maar zijn wel op onze hoede in de bossen. Maar een ding is zeker de rode draad in onze reis is natuur puur en dat is voor honderd procent waar geworden. Kijk maar even mee op onze foto,s. Groetjes uit Jasper Cana

ons.Even nog wat boodschapjes halen voor op de barbecue en als we naar onze

blokhut willen rijden staat daar een knaap van een zwarte beer in de struiken, Misschien is het die van onze eerste dag of niet natuurlijk.We hebben weer een geweldige dag gehad.Zoals jullie misschien is opgevallen in onze reis loopt een rode draad en dat is dicht bij de natuur zijn tussen de wilde dieren op een veilige aangegeven afstand.En dat is meer dan gelukt,want geluk moet je hebben als je een paar minuten te laateen pracht berg om te wandelen,er staan auto,s langs de weg dus even kijken, en we geloven onze ogen niet , twee volwassen knapen van Grizzlys zitten te grazen zo hebberig dat ze opkijken ons aankijken en verder eten geweldig om te zien zo dichtbij, dan plotseling steek er een van de twee de weg over, zo een spierbundel zo snel.Mocht je er voor moeten vluchten verloor je het maar deze rent naar de overkant kijkt even en eet gewoon verder. De angst en spanning die we heel even voelde maakt plaats Voor een teder dankbaar gevoel dat we er mogen zijn en

dat doen we dan ook een lange tijd.dan gaat het verder een mooie wandeling maken en weer een beer in de verte.Uiteindelijk gaat het terug naar onze blokhut we

Po

auto wat streng verboden is en staan naar hem te kijken.Onze dag kan niet meer  als we aan onze open haard de dag doornemen vinden we het jammer dat die dag net als alle andere voorbij is.Wel weteop een paar meter afstand dus onze dag kon niet meer stuk. Bij het  openbaart vuur vertellen we er nog lag over jammer dat die dag.   Voorbij is zoals  al

die. Andere dagen met alleen maar hoogtepunten.vanmorgen gaat het naar mount   Robson en langs de weg auto,s dan weet je al opletten wat loopt er. En dan staan er naast onze auto in het gras twee volwassen grizzlyberen wat een spiermassa wat een knapen en wat een kop, we kunnen ze filmen en foto's maken ze eten en lopen verder,plots komt er een de weg op maar loopt snel naar de overkant.Als je hiervoor moet vluchten maak je geen kans zo snel en groot zijn ze, maar wat prachtig om te zien.We wandelen en gaan later nog winkelen in Jasper.En zien aan een meer een   zwarte beer. En even lare nog een naast ons aan de weg