Op weg naar revelstoke

1 juli 2013

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie dit verhaal nog allemaal ontvangen er ging iets niet goed met de lijst aanmeldingen.Hier weer eens even een berichtje, Maar eerst willen we de groetjes doen aan Tina haar zoon Paul en Ami. normaal hadden ze ons komen opzoeken helemaal naar Jasper Maar door hevig noodweer voor twee weken toen wij in Alaska waren is de stad Calgary op veel plekken onder water gelopen heel erg was dat en nog is er veel schade. Door dat de bergpassen waren vernield door lawines, konden ze niet tot bij ons komen, we leven erg met hun mee. Heel erg wat ze meemaken velen hebben nog geen stroom. wel nu  vandaag zijn we om zes uur opgestaan het word een lange reis vandaag, de zon is al weer op en het word erg warm,Als we Jasper verlaten staat er nog een mooie elk langs de weg.Net als toen we aankwamen een mooi afscheid van een plek die we erg lief hebben.Ik denk dat we nu niet meer veel dieren tegen komen omdat al de andere plekken drukker en niet meer zo ongerept , wat niet inhoud dat je zomaar een dier welk dan ook tegen kunt komen Ook verruilen we onze blokhut  voor een groot chalet met een kano maar of we gaan varen morgen is nog de vraag.We hebben negen uur gereden voor we in Revelstoke aankomen we zijn moe maar voldaan het was een prachtige tocht, we stopten in Lake Louise waar we in het fairmont hotel twee maal sliepen in onze vorige vakantie ons nieuwe adres is mooi gelegen aan een meer, we zitten nog lang buiten. Vandaag Maandag is Canada dag een feestdag dus,het is 35 graden dus we gaan het hogerop zoeken en trekken de bergen in tot op 1900 meter we komen in de sneeuw terecht en wandelen of beter baggeren heerlijk bijna twee uur door de sneeuw naar de top, en daar opent zich een geweldig panorama.dan gaat het de zelfde weg terug, een alpenmarmot komen we tegen ze vlucht snel weg.dan verlaten we meadows inThe sky weer en rijden naar crazy creek daar bewandelen we via trappen een kloof naar de waterval en het is erg warm.Dan over een hoge hangbrug en zo weer terug jeen geweldige dag. De kano laten we voor wat het is wel even een duik in het meer maar het water is ijskoud dus snel er uit. Jos maakt zo de barbecue aan als het iets is afgekoeld.Morgen weer een lange tocht zo negen uur naar Vancouver en donderdag zijn we weer thuis.Jammer dat het voorbij is het was geweldig. En als jullie vragen wat maakte nu de meeste indruk op jullie dan zeggen we volmondig het oog in oog staan met wee grote grizzly beren op nog geen 25 meter afstand, ze aten gewoon door en keken soms even naar ons met die geweldig grote kop.Dat maak je denken we maar zelden mee, even zo de .8 andere beren de walvissen zeehonden arenden elks de Buch Horn cheeps en wat al niet meer , maar die twee dat vergeet je nooit meer. Als we nog tijd hebben melden we ons uit Vancouver, anders sluiten we van thuis dit verhaal af dankje voor jullie leuke reacties we hopen dat jullie het leuk vonden om mee te reizen. Veel groetjes uit Cananda van Marion